Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag12.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Schibsted slår ihop försäljningen

Publicerad: 8 December 2014, 12:41

Schibsted rör om.

Foto: Björn Elgstrand.

Schibsted samordnar säljorganisationen för att de vill underlätta för kunder och mediebyråer att köpa annonsprodukter från hela koncernen.


Ämnen i artikeln:

HittaAftonbladetSvenska DagbladetSchibstedAllt om StockholmBlocketPolitism

Från och med årsskiftet ska Schibsteds kunder kunna utnyttja förändringarna på mediehuset när de köper annonser.

– Med en koncerngemensam strategi stärker vi ytterligare vår position på den digitala annonsmarknaden och blir bättre på att nå ut med hela vårt erbjudande, säger Raoul Grünthal, koncernchef på Schibsted Sverige, i ett pressmeddelande.

I och med förändringen ska kunderna kunna köpa ett format på alla koncernens sajter, istället för olika för var och en.

Blocket, Hitta och Prisjakt ingår i och med förändringen i samma försäljningsorganisation som Aftonbladet, Tv.nu, Minimedia, Webtraffic, Klart.se, BytBil, Omni, Politism, Lajkat och Allt om Stockholm. Svenska Dagbladets försäljningsorganisation kommer dock att kvarstå.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.