Media
Schibsted slår ihop försäljningen
Publicerad: 8 december 2014, 12:41
Schibsted rör om.
Foto: Björn Elgstrand.
Schibsted samordnar säljorganisationen för att de vill underlätta för kunder och mediebyråer att köpa annonsprodukter från hela koncernen.
Från och med årsskiftet ska Schibsteds kunder kunna utnyttja förändringarna på mediehuset när de köper annonser.
– Med en koncerngemensam strategi stärker vi ytterligare vår position på den digitala annonsmarknaden och blir bättre på att nå ut med hela vårt erbjudande, säger Raoul Grünthal, koncernchef på Schibsted Sverige, i ett pressmeddelande.
I och med förändringen ska kunderna kunna köpa ett format på alla koncernens sajter, istället för olika för var och en.
Blocket, Hitta och Prisjakt ingår i och med förändringen i samma försäljningsorganisation som Aftonbladet, Tv.nu, Minimedia, Webtraffic, Klart.se, BytBil, Omni, Politism, Lajkat och Allt om Stockholm. Svenska Dagbladets försäljningsorganisation kommer dock att kvarstå.