Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Schibsted startar ”trading desk”

Publicerad: 2 juli 2014, 12:51

Frida Lundh.

Foto: Schibsted.

Schibsted inrättar en ”trading desk” för digital annonsering. Den nya skapelsen ska ge annonsörerna bredare lösningar och ”ännu effektivare kampanjer”.


Ämnen i artikeln:

Schibsted

– Genom att kombinera Schibsteds annonsutrymme med externa visningar har vi under våren levererat lyckade displaykampanjer för ett trettiotal kunder. Nu lanserar vi vårt erbjudande i full skala, säger Frida Lundh, Director Data & Programmatic, Schibsted Sverige, i ett pressmeddelande.

Trading Desk är en form av paketering av Schibsted-sajterna – den beskrivs som en teknisk plattform i kombination med spetskompetens inom onlineannonsering som erbjuder effektiva kampanjer genom att samla annonsörens alla displayköp på ett ställe, både inom Schibsted-koncernen och på andra sajter.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Schibsted

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.