Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 20 december 2010, 07:23
Schibsted köper in sig i sajten Letsdeal.se som hoppas på ett lyft.
Scihibsted Tillväxtmedier har köpt en minoritetspost (37,5%) i Letsdeal.se, sajten som erbjuder minst halva priset på upplevelser.
"Återigen förvärvar Schibsted Tillväxtmedier ett bolag där köpare (konsument) och säljare (annonsör) möter varandra. Förvärvet är ett led i att nå den lokala annonsmarknaden med en ny typ av erbjudanden och paketeringar", skriver Schibsted i ett pressmeddelande.
Letsdeal.se som i dag har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg planerar internationell expansion. Samarbetet med Schibsted ska ge ett lyft, är tanken. Det kan ske bland annat genom journalistiska samarbeten med andra Schibsted-sajter.
- Vi tror att Schibsteds ledande ställning på internet i Sverige kommer att bidra starkt till Lettsdeal.se:s utveckling, säger Dan Ouchterlony, investment manager på Schibsted Tillväxtmedier.
(Resume.se)
Magnus Helander