Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Schibsteds nya deal

Publicerad: 20 December 2010, 07:23

Schibsted köper in sig i sajten Letsdeal.se som hoppas på ett lyft.


Scihibsted Tillväxtmedier har köpt en minoritetspost (37,5%) i Letsdeal.se, sajten som erbjuder minst halva priset på upplevelser.

"Återigen förvärvar Schibsted Tillväxtmedier ett bolag där köpare (konsument) och säljare (annonsör) möter varandra. Förvärvet är ett led i att nå den lokala annonsmarknaden med en ny typ av erbjudanden och paketeringar", skriver Schibsted i ett pressmeddelande.

Letsdeal.se som i dag har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg planerar internationell expansion. Samarbetet med Schibsted ska ge ett lyft, är tanken. Det kan ske bland annat genom journalistiska samarbeten med andra Schibsted-sajter.

- Vi tror att Schibsteds ledande ställning på internet i Sverige kommer att bidra starkt till Lettsdeal.se:s utveckling, säger Dan Ouchterlony, investment manager på Schibsted Tillväxtmedier.

(Resume.se)

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.