Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Settman-bolag i mobilkampanj för Bollywood-succé

Publicerad: 15 augusti 2013, 09:00

Foto: Peter Settman SVT. Chennai Express. Pressbild.

Svenska Singbox har dragit igång ett samarbete med Indiens största skådespelare och producent, Shah Rukh Khan, inför lanseringen av filmen Chennai Express. Filmen har spelat in 46 miljoner dollar på fem dagar.


Ämnen i artikeln:

Peter Settman

Peter Settman och Universal Music Publishing har gått in som investerare i Singbox, vilket är verksamt inom mobil, musik och spel:

"Formatet börjar nu ta form och det har varit väldigt intressant att arbeta med en så avancerade teknik framtagen med specifik inriktning på musik och tv", sade Peter Settman till Resumé i början av 2012.

Singbox utvecklar interaktiva musikspel och har bland annat introducerat en officiell ABBA-app – ABBA Singbox.
Bolaget har även samarbetat med Pet Shop Boys och Melodifestivalen.

Singbox har nu tagit nästa steg i sin utveckling genom att ta fram appen Chennai Express Karaoke, vilket bland annat innebär att användarna kan sjunga med i filmhits som Chipak Chipak och Titli, spela in resultatet och dela det på Facebook.

Fansen har också fått möjlighet att tävla om att träffa storstjärnan Shah Rukh Khan.

– Chennai Express-appen är ett helt nytt och unikt sätt för att kommunicera och interagera med mina fans genom musik och teknologi, säger Shah Rukh Khan i en kommentar.

– Det har varit en otroligt spännande erfarenhet att jobba på den indiska marknaden. Det är full fart och total digital nybyggaranda, säger Carl Ljungström, grundare och CEO på Singbox i en kommentar.

Chennai Express hade premiär den 8 augusti.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Peter Settman

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.