Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 29 augusti 2009, 08:16
Pryce Hosk står för kampanjen och Doberman för designen när SF Anytime lanserar sin nya filmbutik på nätet. – Målet är att nå en film- och kulturintresserad målgrupp som är beredda att betala för premiuminnehåll på nätet, säger Magnus Aurell, marknadschef SF Anytime.
Hyrfilmen direkt över nätet eller via ip-tv har har fått en skjuts framåt senaste året, enligt Magnus Aurell.
– Det är många faktorer som samverkar, alltifrån distribution till tuffare lagstiftning mot illegal nedladdning, säger han.
Magnus Aurell vill inte uppge vad ökningen innebär i siffror.
– Men på enskilda titlar har vi under sommaren haft en marknadsandel på cirka 25 procent av totala uthyrningen, som inkluderar både den fysiska hyrmarknaden och video-on-demand. Marknaden växer från en nivå på 1,5-2 procent av totala hyr- och köpfilmsmarknaden.
Med en ny version av sin filmsajt www.sfanytime.com hoppas Magnus Aurell ta ännu fler marknadsandelar. SF Anytime har avtal med flera av de stora filmbolagen.
– Vår filmkatalog innehåller över 2100 titlar, säger han.
Nytt jämfört med tidigare är bland annat att visa titlar även ska säljas.
Peter Willebrand