Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag12.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

SF Bio i stor ungdomssatsning

Publicerad: 25 Juni 2009, 12:03

Bilddagboken är en av Sveriges största ungdomssajter. Nu inleder SF Bio ett samarbete med sajten för att få 1,2 miljoner ungdomar att diskutera filmer med varandra.


Ämnen i artikeln:

SF Bio

Bilddagboken har 1,2 miljoner medlemmar. Antalet unika besökare per vecka ligger på 1,5 miljoner. Det har fått SF Bio att inleda ett samarbete med sajten. Målet är att få fler ungdomar att tänka på, diskutera och skriva om film.

Enligt Christoffer Cederschiöld, affärsområdeschef SF Bio Nya medier, har 27 procent av besökarna på sf.se under den senaste månaden även varit inne på bildsajten.
– Det gör det mycket intressant för oss att exponera vårt utbud på Bilddagboken.

Samarbetet med Bilddagboken är det första kommersiella samarbetet som SF Bio gör med en extern aktör.

Den nya avdelningen får namnet ”Bio/Film”. Där kommer ungdomar kunna se dagens biotablå i sin egen stad, läsa recensioner från andra av Bilddagbokens medlemmar samt recensera och betygsätta filmer. Allt är förpackat i en biofunktion som integrerats i grundfunktionaliteten på Bilddagboken. Vill de sedan boka biljetter länkas de vidare till SF Bio.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

SF Bio

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.