Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

"Självklart tråkigt att tvingas avgå"

Publicerad: 22 november 2011, 10:44

Christian Quarlses tvingas sluta som global marknadsdirektör för Metro.

Foto: Tero Marjamäki.

Christian Quarles tvingas lämna sin post som global marknadsdirektör för Metro. – Jag respekterar vår CEO:s Per Mikael Jensens beslut. Det är självklart tråkigt att tvingas avgå från tjänsten som global marknadsdirektör. Jag har trivts i min roll och tyckt om att jobba internationellt, säger han till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

MetroMetro International

I morse avslöjade Resume.se att Christian Quarles tvingas gå när Metro omstrukturerar på grund av de oroliga tiderna. Hans tjänst som global marknadsdirektör skrotas.

Nu kommenterar han det faktum att han tvingas bort.

– Det har varit åtta fantastiska år på Metro. Först som svensk  marknadsdirektör och nu senast i samma roll på Metro International. Men  någon gång tar det slut. Det jag tar med mig är alla de nyskapande  idéerna som vi tagit fram. Syftet har alltid varit att  göra Metro till ett globalt varumärke. Kronan på verket är den kampanj  och samarbete vi gjorde i våras tillsammans med Lady Gaga i rollen som  gästredaktör, skriver han i ett mejl till Resume.se.

Några arbetsuppgifter återstår innan han lämnar Metro. Christian Quarles rekryterade ett kreativt team av frilansare för för Metros kampanjer. Det är oklart vad som händer med de kontrakten.

– Innan jag slutar skall jag producera klart två globala kampanjer som  ytterligare kommer att stärka Metros position hos läsare och annonsörer.  Personligen tycker jag att de har minst lika stor potential som Lady  Gaga-samarbetet.  

Vad händer då framöver?
– Jag har inget nytt jobb klart än, men ambitionen är att hitta en  arbetsgivare som delar min tro att starka varumärken är avgörande för  framgång, oavsett bransch.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

MetroMetro International

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.