Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Ska lyfta Eniro bort från katalogen

Publicerad: 16 mars 2012, 14:18

Sara Kullgren.

Foto: Resumé.

Sara Kullgren rekryteras med uppdraget att leda katalogbolaget Eniro i rätt riktning. – Jag tar ansvaret för att utveckla hela portföljen som rör nya produkter och tjänster. En nyckel i det arbetet är bra konkurrentanalys och att snabbt se marknadstrender i omvärlden.


Eniro rekryterar Sara Kullgren, produktchef, med tidigare erfarenhet från mobiltillverkaren Nokia, där hon arbetade främst med affärsutveckling under tolv år. Sara Kullgren jobbade där till och med 2008.

Sara Kullgrens främsta uppgift som chef för nya produkter och tjänster blir att göra Eniros webb vinstdrivande.

– Eniro har varit inne i en stor omställningsprocess från tryckta kataloger. Inom online och mobilt är det otroligt viktigt att vara tidigt ute och dessutom vara rätt ute och det blir mitt ansvar, säger Sara Kullgren.

– Jag brinner för ledarskapsrollen och det ska bli roligt att jobba med mixen av it, media och telekom och den blixtsnabba utvecklingen som sker på området, fortsätter Sara Kullgren.

Sara Kullgren stannar på sin nuvarande tjänst på Oriflame och tillträder på Eniro först efter sommaren.

Erika Siljendal

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.