Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

"Skämmes ta mig fan alla journalister"

Publicerad: 24 februari 2010, 09:21

OS-deltagare och journalisterna får en råsop – av tennisförbundets marknadschef Martin Gerge Nilsson i ett blogginlägg.
– Det är inte förbundets officiella synpunkt, säger tennisförbundets generalsekreterare Henrik Källén till Resume.se.


Martin Gerge Nilsson, marknadsansvarig på tennisförbundet, har en blogg där han skriver om svensk tennis och även andra händelser i idrottsvärlden.

Han ger OS-deltagare och journalister en rejäl känga i ett blogginlägg:

”Tungt guld och brons av killarna i helgen (Marcus Hellner och Johan Olsson , reds anm). Missade loppet, vilket kanske var tur, hade väl brustit ut i storböl annars. I övrigt fortsatte skidskyttarna att underprestera. Tur då att vi är så himla förtjusta i dom att vi nu tycker att en 10 plats är helt ok. Sedan skall vi inte tala om tomtarna i alla freestyle-grenar som har håsats så mycket inför OS, men som har hållt jäkligt tunnt när det väl var dags. Samtidigt skall sägas att media har gjort sitt till också. Så fort någon har vunnit en världscuptitel så har dom plötsligt blivit ett OS-hopp. Skämmes ta mig fan alla journalister som jobbar på det sättet. EN världscupseger har väldigt lite att göra med ett OS-guld. Fråga bara Helena Jonsson”.


Svenska tennisförbundets generalsekreterare Henrik Källén:

– Blogginläggen är alltid privata. Det är inte förbundets officiella synpunkt.

Har ni några synpunkter på inlägget?
– Som sagt, blogginlägg är privata.

Martin Gerge Nilsson:

– Det kanske kan missuppfattas, men det jag vill lyfta fram är att jag tycker att man ska värdera prestationer rätt. Journalister höjer upp svenskarna till skyarna inför OS bara för att de har vinnit en världscuptitel. Det är en oerhörd skillnad att prestera bra i ett OS.

Du kallar freestyleåkarna för tomtar?

– Tomtar var lite hårt. Det kan jag göra en pudel på.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.