Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag27.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

"Skeptisk i början"

Publicerad: 11 Maj 2011, 13:09

Thorsten Flincks första reklammedverkan, i filmer för Mini, har väckt intresse. Men BMW:s marknadschef Fredrik Ellsäter var skeptisk i början.


Ämnen i artikeln:

BMWThorsten FlinckStockholm Media Week 2011

Fredrik Ellsäter. Foto: Jorgen Hildebrandt.

Det väckte stort intresse när Thorsten Flinck för första gången skulle medverka i reklam. Skådespelaren och musikern, som varit omsusad, ses i en reklamfilm där han filosoferar över reklam och kapitalism. Men Flincks omtalade person väckte en del skepticism från BMW:s sida.

– Skulle säga att det vore en lögn om jag inte var skeptisk från början, säger BMW:s marknadschef Fredrik Ellsäter på Stockholm Media Week.

Men filmerna blev av och har blivit en snackis.

– Det var något oväntat, och det skulle väcka intresse och sedan få människor att söka info, säger Fredrik Ellsäter.

Emanuel Videla

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.