Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Smarteyes värvar Willys marknadschef

Publicerad: 17 januari 2013, 14:48

Thomas Kusoffsky blir optikerkedjan Smarteyes nya internationella marknadschef. Nuvarande marknadschefen, Anders Zanton, blir Sverigechef i stället. Thomas Kusoffsky kommer närmast från Willys, där han var varumärkeschef. Han har även ett förflutet inom Valentin & Byhr.


Ämnen i artikeln:

Valentin & ByhrSmarteyesThomas Kusoffsky

Thomas Kusoffsky tar över som internationell marknadschef för Smarteyes från och med den 15 januari.

Han  kommer närmast från Willys, där han tidigare var varumärkeschef.

Thomas  Kusoffsky har också arbetat som kreativ chef på Stadium samt varit  verksam på reklambyrån Valentin & Byhr.
– Han har en bakgrund som  passar oss perfekt. I takt med att vi öppnar fler butiker och att vår  internationella satsning har intensifierats behöver vi öka kraften på  huvudkontoret, säger Fredrik Wistrand, koncernchef på Smarteyes i en  kommentar.

Bolaget har öppnat tre butiker i Sverige under de senaste månaderna och har idag totalt 35 butiker.

Smarteyes har även öppnat nio butiker i Tyskland - även där är planen snabb expansion:
– Jag  har erfarenhet från stora butikskedjor och nu ser jag fram emot att  lära mig en ny bransch och bidra med mina erfarenheter från  livsmedelsindustrin, sport- och modebranschen, säger Thomas Kusoffsky i  en kommentar.

Anders Zanton hade tidigare det jobb som Tomas Kusoffsky nu tar över.

Anders Zanton blir i stället Sverige-chef.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.