Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 17 januari 2013, 14:48
Thomas Kusoffsky blir optikerkedjan Smarteyes nya internationella marknadschef. Nuvarande marknadschefen, Anders Zanton, blir Sverigechef i stället. Thomas Kusoffsky kommer närmast från Willys, där han var varumärkeschef. Han har även ett förflutet inom Valentin & Byhr.
Thomas Kusoffsky tar över som internationell marknadschef för Smarteyes från och med den 15 januari.
Han kommer närmast från Willys, där han tidigare var varumärkeschef.
Thomas Kusoffsky har också arbetat som kreativ chef på Stadium samt varit verksam på reklambyrån Valentin & Byhr.
– Han har en bakgrund som passar oss perfekt. I takt med att vi öppnar fler butiker och att vår internationella satsning har intensifierats behöver vi öka kraften på huvudkontoret, säger Fredrik Wistrand, koncernchef på Smarteyes i en kommentar.
Bolaget har öppnat tre butiker i Sverige under de senaste månaderna och har idag totalt 35 butiker.
Smarteyes har även öppnat nio butiker i Tyskland - även där är planen snabb expansion:
– Jag har erfarenhet från stora butikskedjor och nu ser jag fram emot att lära mig en ny bransch och bidra med mina erfarenheter från livsmedelsindustrin, sport- och modebranschen, säger Thomas Kusoffsky i en kommentar.
Anders Zanton hade tidigare det jobb som Tomas Kusoffsky nu tar över.
Anders Zanton blir i stället Sverige-chef.
Karl-Johan Byttner