Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Snoop Doggs nya mediebolag mixar marijuana och popkultur

Publicerad: 22 september 2015, 07:25

Snoop Dogg – rappare, underhållare och medieentreprenör

Foto: dodge challenger1/Wikimedia Commons

Hiphop-legenden Snoop Dogg ger dig in i mediebranschen och går samman med medieentreprenören Ted Chung för att starta en "marijuana-baserat" medieplattform.


Genom åren har rapparen Snoop Dogg gjort sig i det närmaste synonym med marijuana. Tillsammans med medieentreprenören Ted Chung lanseras nu vad de själva kallar ett "marijuana-baserat" medieföretag.

Merry Jane presenterades som "en premium medieplattform i skärningspunkten mellan cannabis och popkultur", vid eventet TechCrunch Disrupt i San Fransisco under måndagen, skriver The Guardian.

Merry Jane ska publicera cannabis-relaterat innehåll, bland annat filmade intervjuer som lyfter fram innovatörer inom industrin, kultur och livstilsreportage, de senaste cannabispolitiska nyheterna, affärer och ekonomi. Information om marijuana-produkter och guide till försäljningsställen kommer också att finnas tillgängliga.

– Efter att ha sett var cannabisindustrin är på väg ville jag skapa en plattform för att ta det vidare. En plats där folk kan hitta fräscht innehåll, sa Snoop Dogg under eventet.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.