Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Snorungar till Aftonbladet

Publicerad: 10 december 2008, 09:32

Aftonbladet.se köper in humorserien Snorungar. – Vi på redaktionen skrattade högt när vi fick se pilotavsnittet av Snorungar, säger Elsa Falk, webb-tv-chef på Aftonbladet Nya Medier. Första programmet sänds i morgon vid lunchtid.


Mats Dicklén.

Det är Schibsted-ägda Metronomes dotterbolag Digital Media som säljer programmet till Aftonbladet.se.

Snorungar beskrivs som en dolda kameran-serie för webben. Metronomes norska dotterbolag Rubicon har utvecklat formatet och producerat serien.

Aftonbladet.se kommer att visa 15-20 avsnitt av serien.

– Det är ett okomplicerat och rakt dolda kameran-koncept med barn i huvudrollen. Och det enklaste brukar ju ofta vara det mest självklara! Vi hoppas och tror att Snorungar är en programserie som våra tittare på Aftonbladet TV kommer att tycka om, säger Elsa Falk, webb-tv-chef på Aftonbladet Nya Medier.

– Det här är en strategiskt viktig affär för oss, och visar på vårt gemensamma erbjudande inom koncernen där vi agerar distributör av onlineinnehåll från andra bolag inom Metronome, säger Mats Dicklén, vd för Digital Media.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.