Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Social Club startar dotterbolag

Publicerad: 16 November 2018, 07:11

På bilden från vänster Social Clubs grundare Henrik Lagercrantz, Gabriella von Seth Head of Sales & Marketing Social Club, Claes Leinstedt, Creative Director Social Club & Beyond, Social Clubs grundare Axel Laubscher

Foto: Pressbild

Efterfrågan på klassiska reklamfilmer minskar. Samtidigt ökar efterfrågan på projekt som längre format och serier. Nu startar Social Club ett dotterbolag för att möta det nya behovet.


Ämnen i artikeln:

Social Club

Produktionsbolaget Social Club upplever att efterfrågan på projekt som längre format och serier ökar, medan efterfrågan på klassiska reklamfilmer minskar. För att möta förändringen lanserar man nu det nya dotterbolaget Social Club & Beyond – ett bolag som beskrivs som en hybrid mellan tv-produktion och reklamfilmsproduktion.

Claes Leinstedt får i uppdrag att leda det nya bolaget. Han har en lång erfarenhet inom tv-branschen och har under sina tjugo verksamma år verkat som bland annat tv-producent, vd för FremantleMedia och kreativ chef på ITV Studios.

– Det här är superspännande och jag ser fram emot att få möjlighet att kombinera Social Clubs enormt stora reklamfilmskunnande med mina erfarenheter från tv branschen, säger Claes Leinstedt i en kommentar.

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

Social Club

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.