Media
Spelbolag i samarbete med Sportbladet
Publicerad: 2 juli 2014, 14:51
Spelbolaget Hello There och mediehuset At Night Studios har utvecklat ett strategiskt fotbollsspel – "Find a Way Soccer". Spelet släpps i samarbete med Micrsoft och Aftonbladet/Sportbladet.
KB
Karl-Johan Byttner
"Find a Way Soccer" är ett pusselspel som handlar om att tänka flera drag framåt och även förutse motståndarens drag.
– I fotboll måste man vara smart. Vi har gjort ett spel för alla fotbollsfans som vill sätta sin fotbollsteknik på prov, säger Oskar Eklund, vd på Hello There i en kommentar.
Spelet har en marknadsföringsplattform där olika annonsörer erbjuds plats bland rullande annonser på sargen.
Spelet är också kopplat till Xbox Music, där spelarna kan lyssna på det officiella VM-albumet "One love, One Rhythm".
– Vi tycker att det är roligt att Hello There väljer att satsa på Windows Phone 8 när de lanserar Find a Way Soccer, säger Anders Wedahl på Microsoft Sverige i en kommentar.
"Find a Way Soccer" släpps till Windows Phone och Android idag och till iOS och Windows 8 inom kort.
Göteborgsföretaget Hello There utvecklar spel för marknadsföring och utbildning och har jobbat/jobbar med alltifrån Avicii, Universal Nordic och Toyota till Peak Performance och Puma.