Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Spinner vidare med hårt jobb

Publicerad: 16 Maj 2011, 14:43

Inför Kundens Bästa Byrå tar Resume.se kollen med de nominerade. Först ut är vinnaren av kategorin Actionmarketing 2010: Spinn.


Ämnen i artikeln:

KBB 2011Spinn Action Marketing

Spinn på förra årets KBB-gala.

Hur var 2010?
– Ett år då fler kunder insåg att det som kallas Action Marketing är ett strategiskt verktyg för att driva försäljning och Brand Equity, skriver vd Jonas Bäckström i ett mejl.

Har ni fått några reaktioner på vinsten?
– Det har bidragit till att utvidga förtroendet som speaking-partner och leverantör till våra kunder.  

Hur behåller ni positionen?
– Vi fortsätter jobba hårt för att kreera smartare sätt att driva försäljning med hjälp av relevanta kommunikationslösningar.

Hur bygger man ett bra samarbete med sina kunder?
– Vi försöker konstant vara på tå och drivande i viktiga frågor samtidigt som vi trimmar oss för att vara snabba och smidiga med leveranserna.

Vad är typiskt för er?
– Vi hoppas att vårt stora fokus på våra kunders affär, ett strategiskt arbetssätt och leveranssäkerheten definierar oss. Och så vill vi hela tiden bli bättre!

Fakta

Spinn grundades 2000. I dag är de 25 anställda.

Vd är Jonas Bäckström.

Senaste byråintäkt (2010): 26 miljoner.

Bland kunderna finns exempelvis Cloetta, Loka, Tele2, Fältöversten och Barilla.

Emanuel Videla

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.