Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Splay värvar De Vet Du från TV4:s ENT

Publicerad: 8 December 2016, 12:22

Melodifestivalen aktuella "De Vet Du" är ett av Sveriges största YouTube-fenomen. Nu återvänder musik- och humorgruppen som har gjort sig kända för att skapa virala musikvideos till Youtube och Spotify.


Ämnen i artikeln:

InfluencerInfluencer marketingYoutubestjärnaENTYoutubeYoutuber

Tidigare i dag har Resumé rapporterat om hur TV4:s talangnätverk ENT gjort klart med Ellen Bergström, Julien Magic och Ida Warg. Nu åker dock TV4:s influencerbygge på ett tungt tapp.

"De Vet Du" var TV4's stora affischnamn när de lanserade sitt Youtube-nätverk förra året. Nu väljer alltså "De Vet Du" att inte förlänga sitt avtal TV4 och återvänder istället till Splay.

– Det känns jättebra att vara tillbaka på Splay. Vigor och Splay är riktigt bra på Sociala Medier och YouTube. Dessutom har Vigor ett riktigt bra skägg. Det blev för svårt att tacka nej till. Vi firar med att släppa en ny musikvideo på kanalen, säger Johan Gunterberg och Chris Martland från De Vet Du i ett pressmeddelande.

"De Vet Du's" är just nu aktuella med låten "k.R.e.D.d" där man driver med Stockholmselitens kredd-maffia som bor på Söder. Detta blir startskottet för samarbetet med Splay och låten släpps i dag.

–  Med Melodifestivalen och en rad andra, ännu så länge hemliga projekt, så kommer "De Vet Du" vara hetare än någonsin i vår. Det känns väldigt härligt att "De Vet Du" är tillbaka i Splay-familjen. Tillsammans kommer vi skapa magi, säger Vigor Sörman, Splays vd och grundare i ett uttalande.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.