Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Spoon etablerar sig i Norge

Publicerad: 28 oktober 2013, 11:48

Johan Andersson på Spoon.

Content marketing-bolaget Spoon expanderar till den norska marknaden. – Vi har liknande planer för både Finland och Danmark, säger Johan Andersson, international account manager på Spoon, till Resumé.


Ämnen i artikeln:

Spoon

Det Bonnier-ägda contentbolaget Spoon etablerar sig på den norska marknaden.

– Vi har redan många kunder i Norge så det är ett naturligt steg för oss att ta oss ut på den norska marknaden. Vi vill ju vara där våra kunder är, säger Johan Andersson, international account manager, till Resumé.

Norge är det första landet utanför Sverige där Spoon väljer att etablera sig.

– Vi öppnar ett kontor i Norge och har liknade planer för både Finland och Danmark.

Hur ser marknaden för content maketing i Norge ut idag?
– Content marketing är inte så etablerat i Norge än, men de är väldigt nyfikna. Det vore fel att säga att Norge är där Sverige var för ett par år sedan, men det man kan säga är att de idag jobbar på ett annat sätt. Norge har inte tagit till sig "content marketing-approachen" än, säger Johan Andersson.

Spoon redovisade i fjol ett resultat efter finansnetto på 13,3 miljoner kronor och hade en omsättning på 185 miljoner kronor samma år.

Susanna Sköld

Ämnen i artikeln:

Spoon

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.