Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Spoon gör Metro Living

Publicerad: 16 Januari 2008, 15:32

Bonnierägda Spoon börjar jobba med ”fienden” Metro i gratistidningskriget. Kundtidningsförlaget har fått uppdraget att göra nya bostadsbilagan Metro Living.


Metro Living är Metros svar på den vikande annonsmarknaden för bostäder i storstaden.

Metro Bostad har dragits med stora förluster under senaste året.

Med ett bredare redaktionellt innehåll i Living hoppas Metro att kunna locka nya bostadsannonsörer.

Och det har varit snabba bud i omgörningen.

– Vi fick uppdraget på nyårsafton och levererade första numret den 15 januari, säger Anders Ribba, vd på Spoon.

Metro Living kommer ut en gång i veckan. Spoon ska producera sex redaktionella sidor i varje nummer.

Metro brukar pressa sina underleverantörer hårt, tjänar ni några pengar på det här uppdraget?
– Det är en bra affär för oss. Förhoppningsvis är det en lika bra affär för Metro också, säger Anders Ribba.

Per Gunne, chefredaktör på Metro, uppger att han är nöjd:

–  Jag är mycket nöjd med resultatet, speciellt med tanke på den extremt korta startsträckan, säger han.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.