Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Spoon i samarbete om native advertising

Publicerad: 17 oktober 2013, 08:40

Peter Mohlin, vice vd på Spoon och ansvarig för native advertising.

Foto: Pressbild.

Bonnier-ägda contentbolaget Spoon inleder ett samarbete med 203 Web Group kring native advertising-lösningar på sajterna MyTaste.nu och Matklubben.se.


Ämnen i artikeln:

Spoon203 Web Group

Native advertising – sponsrat redaktionellt innehåll i samma stil och design som sajtens övriga innehåll – är stort i USA och på väg in i Sverige på allvar.

– Native advertising är den starkaste internationella trenden just nu och passar oss perfekt. Alla blir vinnare på att tänka native – annonsören får en mer meningsfull närvaro på sajten och besökarna får en bättre surfupplevelse med högre relevans, säger Janne Sturzenbecker, försäljningschef på MyTaste.nu och Matklubben.se, i ett pressmeddelande.

– Native advertising är ett av våra högst prioriterade tillväxtområden. Vi inledde nyligen ett samarbete med Pricerunner och det känns superkul att nu bredda portföljen med två så starka matsajter, säger Peter Mohlin, vice vd på Spoon och ansvarig för Native advertising på byrån.

Säljarpartner i samarbetet är Laredius Co.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Spoon203 Web Group

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.