Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 18 juni 2013, 14:11
Peter Mohlin, Melker Forssén, Christofer Fager, Anders Ribba, Helena Westin, Jonas von Hedenberg, Kenneth Danielsson, Martin Hedström och Christina Hoffman
Content marketing-byrån Spoon expanderar och stärker därför upp ledningen med ytterligare medlemmar.
Ämnen i artikeln:
SpoonI samband med uppköpet av Tidningskompaniet förra året har byrån genomgått stora förändringar. Spoon har idag närmare 120 anställda och planerar att bli ännu större. För att matcha den utmaningen har man därför valt att stärkt upp styrelsen med ytterligare kompetenser.
– Vi vill ha in folk i styrelsen som brinner för content marketing, som kan utmana oss och vill hjälpa till att ta Spoon vidare, säger Anders Ribba, vd på Spoon.
Nyförvärven är:
Helena Westin, tidigare direktör i företag som Svenska Spel, reklambyrån Paradiset DDB, mobiloperatören 3 och inom Schibsted.
Martin Hedström, med internationell erfarenhet från både business to business och business to consumer industries, från Gunnebo till Electrolux.
Kenneth Danielsson som var med och grundade Wisely och tidigare Nordiskt digitalansvarig för Mindshare och Isobar (Aegis media).
Christina Hoffmann som tidigare jobbat med allt från media till industri, i både svenska och internationella sammanhang.
Övriga medlemmar i Spoons styrelse:
Jonas von Hedenberg, vice vd på Bonnier Growth Media och ordförande i styrelsen.
Anders Ribba – Ceo, Spoon.
Peter Mohlin – Coo, Spoon.
Christofer Fager – Försäljnings- och marknadschef, Spoon.
Melker Forssen – Chief creative director, Spoon.
Linda Myrin
Ämnen i artikeln:
Spoon