Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Spotify är årets säljorganisation

Publicerad: 12 maj 2011, 09:00

Spotifys säljarbete med har lönat sig. Nu är de utsedda till årets säljorganisation.


Ämnen i artikeln:

Stockholm Media Week

Musiktjänsten Spotify är årets säljorganisation. De belönas för ett familjärt och pedagogiskt arbetssätt.

– Juryns motivering är klockren. Förståelsen för kunderna och ödmjukheten, att förstå deras vardag, är viktigt, säger Anders Svensson, försäljningschef på Spotify.

Han vill dessutom lugna de som oroar sig när tjänsten drar ner på gratisversionen.

– Sitt ner i båten, det finns inget att oroa sig för, säger han.

Motivering:

”Årets Säljorganisation i StockholmMediaAward 2011 har med sitt ödmjuka och familjära arbetssätt charmat oss inom Sveriges Mediebyråer. Deras arbete genomsyras av proaktivitet i kombination med flexibilitet och har alltid en hög pedagogisk förmåga som står i en klass för sig. Deras fokus på att arbeta fram kreativa förslag med mätbar kundnytta och att alltid leverera högsta möjliga kvalitet i alla led skapar en tillit till produkten som svämmar över på marknaden”.

De här var nominerade till priset:
Facebook
JCDecaux
MTG Creative
Schibsted (som mediehus)
Spotify
Tailsweep

Emanuel Videla

Ämnen i artikeln:

Stockholm Media Week

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.