Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Media

Spotify-boss och Coop-chef in i Norstedts styrelse

Publicerad: 23 Januari 2013, 09:20

Spotifys globala marknadschef, Sophia Bendz, och Coops varumärkeschef, Dan Landin, går in i styrelsen för Norstedts förlagsgrupp: – Det är många branscher som med hjälp av teknologi förändrar erbjudanden och därmed konsumentbeteenden, säg. Jag ser fram emot att kunna dra nytta av mina erfarenheter från Spotifys resa, säger Sophia Bendz i en kommentar.


Ämnen i artikeln:

Sophia BendzSpotifyEva Swartz GrimaldiCoop

Sophia Bendz beskriver sig själv som en ”passionerad läsare” med stor nyfikenhet  över hur de senaste årens stora digitala utveckling ska påverka  bokbranschen framöver.

Styrelsen får också in ett gediget kunnande  inom varumärkesarbete genom att man har valt in Coops varumärkeschef,  Dan Landin, i styrelsen. Dan Landin har också ett förflutet som projektledare hos Åkestam Holst.

Norstedts förlagsgrupp har fått en mer självständig roll i relation till moderbolaget KF Media från och med årsskiftet.

Natur & Kulturs förra vd, Eva Swartz Grimaldi, gick också in som styrelseordförande vid årsskiftet:
– Med  Sophia och Dan i styrelsen får vi ökad kunskap på områden som får allt  större betydelse för att stärka det mest centrala i förlaget,  författarna och böckerna, säger hon i en kommentar.

Norstedts  styrelse består numera av, förutom Sophia Bendz, Dan Landin och  ordförande Ewa Swartz Grimaldi, Johnny Capor KF och Lennart Foss NTM.

Norstedts grundades 1823 och är ett av Sveriges äldsta förlag.

Karl-Johan Byttner


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev