Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Spotify tecknar avtal med McDonalds McDonalds nappar på Spotifys nya erbjudande

Publicerad: 25 Juni 2014, 07:29

Soundtrack Your Brand, som sköter Spotifys nya erbjudanden Business och Enterprise, har fått in första stora kunden – McDonalds.


Ämnen i artikeln:

SpotifyMcDonaldsSoundtrack Your Brand

Spotify Business tillåter butiker, frisörsalonger, cafér och liknande att använda Spotify för att spela obegränsat med musik för sina kunder. Med den nya tjänsten går det också att schemalägga spellistor och "skapa rätt stämning vid rätt fillfälle".

Spotify Enterprise har samma modell, men riktar sig mot större företag. Där har nu Soundtrack Your Brand, som i samarbete med Spotify lanserar erbjudandet på den svenska marknaden, lyckats ro McDonalds i hamn som den första kunden.

– Vi är stolta över att få jobba med McDonalds. Deras vision för digitalt ligger i framkant och nu tar vi bakgrundsmusiken och sätter den i förgrunden, säger Andreas Liffgarden, grundare av Soundtrack Your Brand, i ett pressmeddelande.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.