Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Spotify-utmanare släpper företagstjänst

Publicerad: 15 Juni 2012, 07:27

Foto: Colourbox.

Schibsted-ägda Aspioro släpper nu en företagsversion av sin musikstreamingtjänst - Wimp Proffs. Tanken är att alltifrån butiker till gym ska kunna streama musik till kunderna på laglig väg.


Ämnen i artikeln:

WimpSpotifySchibstedAspiro

Wimp erbjuder 16 miljoner låtar och ett specialanpassat redaktionellt innehåll:
–  Vi ser att det finns en enorm efterfrågan efter att lagligt kunna  använda vår tjänst, inte bara i privata sammanhang, men också i butiker  av olika slag, säger Fredrik Nyström, Sverige-chef för Wimp i en  kommentar.

Viktminskningskedjan Itrim blir först ut att använda företagstjänsten Wimp Proffs:
–  Musik är en central del av upplevelsen på våra Itrim-center och  naturligtvis en viktig komponent till att våra kunder motionerar i den  utsträckning som de gör idag, säger Jesper Tengblad, marknadschef Itrim  Sverige i en kommentar.

Wimp samarbeter med upphovsmän och  musikförlag genom Stim samt med musikbolag genom International  Federation of the Phonographic Industry, IFPI.

Wimp Proffs introduceras på den svenska marknaden under våren:
–  Streamingtjänster blir en allt viktigare inkomstkälla för musikens  upphovsmän, säger Scott Farrant, International Director i en kommentar.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

WimpSpotifySchibstedAspiro

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.