Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 13 maj 2011, 08:19
Spotify har vunnit mark snabbt. I segmentet 15-19 år har Spotify i princip samma räckvidd som den kommersiella radion. Men radion står hyfsat stark ändå, och Spotifys frammarsch har bedarrat något – det visar en SIFO-undersökning.
Ämnen i artikeln:
SpotifySpotify har vunnit mark snabbt mot radion som dock fortfarande har en dominerande ställning.
20 procent av Sveriges befolkning använder Spotify en genomsnittlig dag, mot radions 70 procent.
Det visar en SIFO-undersökning som presenterades på Teracoms arrangemang Radiopuls.
I segmentet 15-19 år ligger Spotify idag på i princip samma räckvidd som den kommersiella radion.
Men Spotify går inte lika snabbt framåt nu enligt undersökning – en anledning tros vara de nya begränsningarna i gratisversion av musiktjänsten.
Magnus Helander
Ämnen i artikeln:
Spotify