Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag01.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

SprintAd utökar annonsnätverk

Publicerad: 23 Juni 2015, 07:39

Stampen Local Media och HD-Sydsvenskan och väljer SprintAd för att representera deras gratistidnignar på riksannonsmarknaden.

Stampen Local Media och HD-Sydsvenskan väljer SprintAd för att representera deras gratistidningar på riksannonsmarknaden.


Ämnen i artikeln:

HD-SydsvenskanStampen Local Media

SprintAd får uppdraget att på riksannonsmarknaden representera HD-Sydsvenskans och Stampen Local Medias hushållsdistribuerade lokala gratistidningar.

Totalt omfattar samarbetet 15 titlar i södra och västra Sverige med en total upplaga på ca 570 000 ex.

– Vi ser fram emot ett samarbete med SprintAd för våra lokala gratistidningar. Vi ser att potentialen för våra tidningar är betydligt större än den nivå vi ligger på idag och hoppas givetvis se betydande ökningar från riksannonsmarknaden säger Magnus Andreasson, försäljningschef på Stampen Local Media.

– Lokala gratistidningar har länge varit självklara på den lokala marknaden för de lokala annonsörerna. Det är hög tid att de nationella bolagens marknadschefer ser kraften och effekten som dessa tidningar kan bidra med, säger Fredrik Ivansson, försäljningsdirektör på HD-Sydsvenskan.

– Vi är övertygade om att lokala tidningar med full hushållstäckning kommer ge print som kanal en renässans de närmaste åren, säger Patrik Vincent, vd på SprintAd.

SprintAd representerar i och med detta avtal nu 80 lokala tidningar med en total upplaga på drygt 2,7 miljoner.

Mika Wallgren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.