Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 23 April 2015, 09:35
Bodil Ericsson Torp, vd Aller Media
Foto: Andreas Elgstrand
I dag presenterar Aller Media sin årsredovisning. Omsättningen under perioden låg på samma nivå som föregående år medan rörelseresultatet backar något.
I förlagets årsrapport för det brutna räkenskapsåret 2013/2014 uppgick Aller Medias omsättning till 1,5 miljarder kronor, vilket är på samma nivå som föregående år.
Enligt ett pressmeddelande har Aller Media en fortsatt dominant position på populärpressmarknaden med en marknadsandel på 52 procent. Rörelseresultatet backar dock något jämfört med föregående år och landar på 78 miljoner kronor.
Under året har förlaget förvärvat content marketing-företaget Make Your Mark.
– Förvärvet av Make Your Mark är en långsiktig investering med stor potential som kommer att stärka Aller Medias kunderbjudande och kompetens, inte minst inom det digitala området, säger Bodil Ericsson Torp, vd på Aller Media i ett pressmeddelande.