Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Media

Stampen bildar nytt affärsområde

Publicerad: 15 April 2013, 13:03

Mediejätten Stampen-gruppen tänker skapa ett nytt affärsområde där bland annat Göteborgs-Posten och Mediebolaget Västkusten ingår. Stampen Local Media blir namnet på det nya affärsområdet. Göteborgs-Postens nuvarande vd Ricard Robbstål föreslås bli vd och affärsområdeschef med tillträde den 1 maj.


Ämnen i artikeln:

Stampen

– Stampens grundläggande syfte är det lokala och satsningen gör att  resurser fokuseras på att utveckla relationerna till konsumenter och  annonsörer i våra samhällen i Västra Sverige, säger Pelle Mattisson, vd  och koncernchef för Stampen-gruppen i en kommentar.

Det nya  affärsområdet får namnet Stampen Local Media. Affärsområdet består inte bara av GP och Stampen Local Media, utan även Hallandsposten, Hallands Nyheter, Bohusläningen, TTELA, Strömstad Tidning och flertalet gratistidningar.

GP:s nuvarande vd, Ricard  Robbstål, föreslås bli vd och affärsområdeschef.
–  Det här ökar farten och kraften i vårt utvecklingsarbete. Vi får ännu  bättre möjligheter att samordna all vår kompetens och erfarenhet, säger  han.

Han menar att de västsvenska tidningarna är mycket starka inom  sina utgivningsområden och idag når 7 av 10 västsvenskar, vilket innebär  runt en miljon läsare.
– Jag ser fram emot att driva och utveckla  den verksamheten tillsammans med alla kunniga kollegor, säger Ricard  Robbstål i en kommentar.

Stampen består av flera stora mediehus, tryckerikoncernen V-Tab och Stampen Media Partner.

Stampen omsätter nära 6 miljarder kronor per år.

Karl-Johan Byttner


Ämnen i artikeln:

Stampen

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.