Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Stampen lanserar Autosport.com i Sverige

Publicerad: 29 november 2012, 08:51

Stampen Sports Media inleder ett samarbete med den engelska mediekoncernen Haymarket kring motorsportvarumärket Autosport.


Ämnen i artikeln:

Stampen Sports Media

Innehållet på Autosport.com tar avstamp i det engelska magasinet och den  engelska sajten, men kommer också starkt att präglas av svenskt  innehåll.

Förutom forum och krönikor kommer användare även att erbjudas möjlighet att själva skriva artiklar på Autosport.

– Vår analys är att motorsport-Sverige saknar en digital mötesplats och  plattform. Genom att sammanföra ”SvenskaFans-konceptet” med världens  bästa motorsportjournalistik, Autosport.com, hoppas vi glädja såväl  användare som annonsörer, säger Mathias Resare, vd Stampen Sports Media,  i en kommentar.

FanTV Autosport, ett studioprogram där händelser i motorsportvärlden fångas upp, kommer att produceras varje vecka.

Till redaktionen har Stampen Sports Media rekryterat Henric Larsson,  tidigare motorsportskribent på Eurosport och med ett förflutet från  SvenskaFans.com

Lanseringen kommer att stödjas med annonsering online, i print och genom kommersiell radio.  Byråpartners är Spenat och Hajp. Kampanjtema är "För dig som verkligen gillar motorsport".

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Stampen Sports Media

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.