Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Stampen lanserar livsstilstidning

Publicerad: 12 oktober 2015, 12:46

Stampen släpper nya livsstilstidningen Cityliv Göteborg som ska distribueras hem till över 120 000 hushåll i staden.


Ämnen i artikeln:

Göteborgs-Posten

Tidningen ska handla om bland annat mat, mode och träning och hälsa. Utgivning sker en gång i månaden i samdistribution med GP och ska nå ut till en blandning av prenumeranter och icke-prenumeranter. Dessutom finns den tillgänglig i 20 000 ex i 270 lokaler, som caféer, butiker och hotell.

– Med den här satsningen vill vi fylla ett tomrum i medielandskapet i Göteborg. Gensvaret från våra annonsörer har varit mycket positivt, nu ska det bli spännande att se vad läsarna tycker, säger Linda Forsberg, försäljningsdirektör Stampen Local Media, i en kommentar.

Målgruppen är män och kvinnor i åldern 30 till 39 år.
Cityliv produceras av OTW. Första numret kommer den 22 oktober.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Ämnen i artikeln:

Göteborgs-Posten

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.