Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 4 maj 2017, 14:05
Martin Alsander.
Foto: Pressbild
Efter rekonstruktionen försvenskar mediekoncernen sitt namn.
Under Stampens glansdagar, när koncernen hade internationella ambitioner, antogs namnen Stampen Media Group respektiva Stampen Local Media. Men efter det ekonomiska stålbadet och renodlingen av bolagsportföljen, väljer de att återvända till rötterna. Framöver kommer de kort och gott att heta Stampengruppen respektive Stampen Lokala Medier.
– Stampens fokus ligger nu helt på den svenska marknaden och vår uppgift är att skapa bra innehåll för våra läsare och att ha en stark lokal närvaro. Våra läsare finns runt om i Sverige och särskilt på Västkusten och därför är det viktigt att Stampen också signalerar vad vi står för och att vi är ett svenskt företag, säger Martin Alsander, koncernchef på Stampengruppen, i en kommentar.
Det svenska varumärket är inte helt främmande för den som kan sin Stampenhistoria. Det användes nämligen innan den internationella resan påbörjades.
Fredrik Thambert