Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Media

Stampen Media satsar på näringslivet i Halland

Publicerad: 8 Januari 2018, 09:43

Hallandsposten och Hallands Nyheter rekryterar näringslivsreportrar och startar ett nytt näringslivsmagasin med daglig bevakning och nyhetsuppdatering från näringslivet i Halland.


Ämnen i artikeln:

StampenEkonomi

Med nysatsningen stöps den tidigare bilagan Hallands affärer om och går från att vara en fysisk månadsbilaga till en digital produkt och undersajt till hn.se och hallandsposten.se. Parallellt utvecklas ett nytt, lokalt näringslivsmagasin.

– Vi har inte haft någon kontinuerlig bevakning av näringslivet, i ordets rätta bemärkelse. Jag är helt säker på att när vi börjar titta på det hittar vi nyheter, alltifrån nysatsningar och framgångar till förändringar och utmaningar. Det finns en hel del att gräva ur, men vi har ännu inte satt ned foten och tagit beslut om hur vi ska begränsa oss, säger Viveka Hedbjörk, publisher på Hallandsposten och Hallands Nyheter i en kommentar.

I omgörningen av Hallands affärer blir den tidigare bilagan helt digital, medan ett nytt näringslivsmagasin utvecklas som ska komma ut fyra gånger om året.

– Det nya näringslivsmagasinet får en annan inriktning med fördjupningar, analyser, porträtt och reportage. Det blir långläsning, som inte är så nyhetstung som i den dagliga bevakningen, säger Viveka Hedbjörk.

Nysatsning på bevakning av näringslivet i Halland är tänkt att starta i maj 2018. I samband med att Hallands affärer blir digital och ett nytt näringslivsmagasin tas fram ser Hallandsposten och Hallands Nyheter över sina andra bilagor, så som Sommarhalland, Hus & Hem, Villa & Trädgård och Juletid. Ambitionen är att de bilagorna stöps om till magasin för att bli en del av ett månadsmagasin som tidningarna planerar att ta fram.

– Näringslivssatsningen breddar värdet på den digitala prenumerationen. Magasinen ger ett material som tillför värde på prenumerationen av papperstidningen. Sammantaget hoppas vi att ännu fler ska känna att det är värt att prenumerera, säger Viveka Hedbjörk.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

StampenEkonomi

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.