Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Media

Stampen minskar personalstyrkan

Publicerad: 22 Maj 2018, 11:32

Foto: Pressbild

Minskningen av personalstyrkan kommer bland annat innebära uppsägningar och frivilliga avslutserbjudanden på marknads- och försäljningssidan.


Ämnen i artikeln:

StampenJohan Hansson

Stampens omställning innebär nya förutsättningar. Sälj- och marknadssidan påverkas negativt när mediemarknaden måste anpassa sig till förutsättningar som bygger på minskade annonsintäkter i print.

Det är också ett resultat av Stampens mål att gå mot en mer läsarintäktsdriven affär inom den interna organisationen, där bolagets redaktioner förstärkts med ett 30-tal journalister.
– Vi kommer att gå ut med ett ensidigt frivilligerbjudande till en del av vår säljkår om att avsluta sin anställning. Dessutom blir det nödvändigt med ett 20-tal uppsägningar som i första hand berör marknadsavdelningen men också övriga delar av organisationen, dock inte redaktionerna, säger Stampens vd, Johan Hansson, i en kommentar.

– Det här är en del av omställningen för vår långsiktiga affärsutveckling. Den strategi som Stampen Media har arbetat med under det senaste året fokuserar på prenumerationsintäkter och redaktionella satsningar. Innehållsskapande och produkt- samt teknikutveckling blir helt avgörande i den affären. Därför gör vi dessa organisationsförändringar.

MBL-förhandlingar med fackliga parter har inletts och målet är att förändringarna ska vara genomförda efter sommaren.

Alex Hartelius


Ämnen i artikeln:

StampenJohan Hansson

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.