Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 29 Juni 2017, 08:14
Foto: Skärmdump
Peter Scheffer Group köper Modern Women Media, med sajter som Familjeliv och Devote, av Stampen.
Stampen fortsätter att renodla verksamheten och koncentrera sitt fokus på Västsverige genom att avyttra affärsområdet Modern Women Media.
– Vår medieverksamhet kommer mer än tidigare att bygga på en prenumerationsaffär och MWM, som är en renodlad annonsaffär, passar därför sämre in i vår strategi framåt. MWM kommer att få en bra ny hemmahamn och fortsätta att utveckla sin starka position genom synergier och få det fokus som verksamheten förtjänar, kommenterar Stampens koncernchef Martin Alsander.
Köpare är Peter Scheffer Group som har för avsikt att bygga "Sveriges största mediehus inom digital kommunikation mot målgruppen kvinnor 20- 45". De äger redan sajter som Alltförföräldrar.se och Minbebis.com.
– Med det här förvärvet så når vi i ett slag väldigt långt i vår strävan att bli ett tydligt förstahandsval för företag som vill nå ut till kvinnor 20- 45. Vi bygger nu en mediehushybrid med fullservice inom digital kommunikation mot målgruppen, säger Peter Scheffer, ägare och koncernchef för PSG, i ett pressmeddelande.
Under hösten kommer sammanslagningen ge större resurser att utveckla både struktur och innehåll på de berörda sajterna, skriver bolaget.
Fredrik Thambert