Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Media

Stampen säljer Modern Women Media

Publicerad: 29 Juni 2017, 08:14

Foto: Skärmdump

Peter Scheffer Group köper Modern Women Media, med sajter som Familjeliv och Devote, av Stampen.


Ämnen i artikeln:

Modern Women MediaFamiljelivStampen

Stampen fortsätter att renodla verksamheten och koncentrera sitt fokus på Västsverige genom att avyttra affärsområdet Modern Women Media.
– Vår medieverksamhet kommer mer än tidigare att bygga på en prenumerationsaffär och MWM, som är en renodlad annonsaffär, passar därför sämre in i vår strategi framåt. MWM kommer att få en bra ny hemmahamn och fortsätta att utveckla sin starka position genom synergier och få det fokus som verksamheten förtjänar, kommenterar Stampens koncernchef Martin Alsander.

Köpare är Peter Scheffer Group som har för avsikt att bygga "Sveriges största mediehus inom digital kommunikation mot målgruppen kvinnor 20- 45". De äger redan sajter som Alltförföräldrar.se och Minbebis.com.

– Med det här förvärvet så når vi i ett slag väldigt långt i vår strävan att bli ett tydligt förstahandsval för företag som vill nå ut till kvinnor 20- 45. Vi bygger nu en mediehushybrid med fullservice inom digital kommunikation mot målgruppen, säger Peter Scheffer, ägare och koncernchef för PSG, i ett pressmeddelande.

Under hösten kommer sammanslagningen ge större resurser att utveckla både struktur och innehåll på de berörda sajterna, skriver bolaget.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.