Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Stampen satsar lokalt

Publicerad: 18 juni 2013, 13:11

Bengt Olsson, Cecilia Krönlein, Ricard Robbstål, Helena Johnsson, Hanna Konyi, Christian Elofsson och Fredrik Dobber

Den Göteborgbaserade mediekoncernen Stampen Media Group bildar affärsområde på regional nivå.


Ämnen i artikeln:

Stampen

Syftet med det nybildade affärsområdet är att etablera en effektiv tidningsverksamhet som säkerställer god tillväxt och starka lokala varumärken, produkter och tjänster. Den nya satsningen går under namnet Stampen Local Media.

Förhandlingar om förslag till ny ledningsorganisation har inletts och för ledningsgruppen föreslås:

•   Fredrik Dobber, försäljningsdirektör GP, till ansvarig för Företagsmarknad
•   Christian Elofsson, nyrekryterad från Abba Seafood, föreslås bli ansvarig för Ekonomi och IT
•   Helena Johnsson, marknadsdirektör GP, föreslås bli ansvarig för Privatmarknad och Varumärken/Marknadsföring
•   Hanna Konyi, tidigare vd Mktmedia, är redan utnämnd som ansvarig för Stampen Sales & Development och föreslås nu bli ansvarig för koncernövergripande Utveckling och Försäljning inom SLM
•   Cecilia Krönlein, chefredaktör GP, föreslås bli ansvarig för Utgivning och Redaktionellt
•   Bengt Olsson, HR-chef GP, föreslås bli ansvarig för HR och Kommunikation

Den nya organisationen blir en förutsättning för att kunna tillgodose kunder, läsare och marknaden på ett optimalt sätt, enligt Ricard Robbstål, vd för Stampen Local Media.

– Att betjäna fler än en miljon dagliga läsare är en uppgift att känna sig ödmjuk inför. Nästa steg, som egentligen är det viktigaste, är att arbeta vidare med den operativa verksamheten, säger Ricard Robbstål.

Linda Myrin

Ämnen i artikeln:

Stampen

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.