Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Stampen satsar på webb-tv för kvinnor

Publicerad: 11 februari 2014, 09:14

Dobb Kanal & Produktion: David Fjäll, Staffan Ekberg, Emma af Robson och Michael Fahlstedt.

Nya kanaler för kvinnor - det ska locka en ny målgrupp till Stampens digitala medier. Det är Stampen Media Partner, ett affärsområde inom Stampen Media Group, som står bakom satsningen.


Ämnen i artikeln:

David FjällStampen Media GroupEmma af RobsonStampen Media Partnerwebb-tv

Sedan 2005 har Stampen Media Partner producerat sportinnehåll för FanTV och Svenska Fans.

Nu skapas det två nya kanaler för kvinnor med helt andra inriktningar än sport. Satsningen görs i produktionsbolaget Dobb i samarbete med sajtbolagen Stampen Fashion Media, Familjeliv Media och Stampen Sports Media.

Den ena kanalen lanseras i april och vänder sig till tjejer mellan 15-20 år och kommer att innehålla program om mode, musik och etablerade bloggare.

Den andra riktar sig till kvinnor mellan 20-40 år och kommer att sända program om familjelivet.
– Vi har inte bestämt när den ska lanseras än, men det kommer att ske under året, säger Staffan Ekberg, vd på Dobb

Programmen kommer att sändas på egna siter och via YouTube.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News