Media
Stampen tar in Flow Network
Publicerad: 23 september 2015, 08:34
Webb-tv-nätverket Flow Network har skrivit avtal med Stampen. Därmed har de nu en räckvidd på närmare tre miljoner i veckan,
FT
Fredrik Thambert
Genom avtalet med Stampen kommer Flow Networks innehåll att finnas tillgängligt på alla koncernens sajter med GP i spetsen. Det glädjer grundaren Michael Werner.
– Det betyder att vi har tagit vår första storstadsmarknad. Nu är det två kvar, och det ska vi ta så snart som möjligt. Nu blir vi synliga på ett helt annat sätt för beslutsfattare i industrin. Jag tycker man kan säga att vi har blivit godkända av branschen som en trovärdig spelare. Sedan blir vi dubbelt så stora i termer av räckvidd, säger han.
Flow Network har sedan tidigare avtal med NTM-koncernen (som är delägare) och Hallpressen. På ägarlistan finns också den globala reklamkoncernen WPP. Michael Werner menar att de nu har en storlek och innehåll som är kommersiellt intressant. Bland annat visar de, likt Aftonbladet, matcher från La Liga och Serie A.
– Vi når nu någonstans mellan två och tre miljoner i veckan, säger han.