Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

”Stärker vår starka position inom mobila tjänster”

Publicerad: 2 april 2013, 11:33

Mats Eriksson, vd Schibsted Tillväxtmedier

Schibsted Tillväxtmedier går in i den mobila konsumenttjänsten Matpriskollen, som funnits sedan 2010.


Ämnen i artikeln:

Schibsted

– Matpriskollen har på kort tid blivit en uppskattad mobiltjänst för  svenskar som vill ha bättre koll på matbutikernas erbjudanden. Den kommer ytterligare stärka vår starka position inom mobila tjänster, säger Schibsted Tillväxtmediers vd Mats Eriksson, i en kommentar.

På Matpriskollen kan man jämföra och prenumerera på Sveriges matbutikers extrapriser.

Det är Schibsted Tillväxtmediers första investering i en renodlad mobiltjänst.

– Förra månaden hade appen ca 50 000 unika besökare och ca 250 000 besök, säger Matpriskollens vd Ulf Mazur.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Schibsted

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.