Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Start för Jernhusens eventtävling

Publicerad: 17 september 2018, 11:21

Jernhusen Media utlyser eventtävlingen Jernspiran för att uppmana till att förändra världen. Här tävlar syftesdrivna projekt om 900 000 kronor och två miljoner mottagare i medieutrymme.


Ämnen i artikeln:

UtomhusreklamJernhusen Media

Jernhusen vill med tävlingen hjälpa andra företag och organisationer som vill nå ut och förändra världen.

– När vi fick idén kändes det självklart. Allt kommer tillbaka till vår omvärld och de problem som finns. I dag sätter inte människor allt hopp till politiker, utan konsumenter förväntar sig att företag ska ta ledarpositionen i att driva förändring. Här vill vi hjälpa till, eftersom vi sitter på en stor publik, säger Åsa Agemalm chef för Jernhusen Media.

Jernhusen beräknar att två miljoner människor passerar Jernhusens stationer varje vecka. Tre vinnare får möjlighet till gratis medieutrymme mot dessa kontakter i Stockholm, Göteborg och Malmö. Den totala prissumman uppgår till  900 000 kronor.

De tävlande ska beskriva hur de vill visa upp sitt engagemang i form av en meningsfull upplevelse. Förra årets vinnande bidrag handlade om att få in nyanlända och utrikesfödda på arbetsmarknaden och att förebygga mobbning.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.