Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Startar nöjestidning även i Göteborg

Publicerad: 12 Januari 2011, 08:12

Metro, med chefredaktören Per Gunne i spetsen, startar nöjesbilagan Weekend även i Göteborg. Premiär på fredag.


Ämnen i artikeln:

MetroPer Gunne

Per Gunne. Foto: Erik Esbjörnsson.

Metro utvidgar Stockholms-konceptet till att även omfatta Göteborg.

Metro Weekend Gbg har premiär nu på fredag, den 14 januari.

Erik Almqvist från magasinet Filter blir krogskribent i tidningen som innehåller artiklar och intervjuer om helgens nöjen, restaurangtips och filmrecensioner.

– Vi gör denna satsning för att våra läsare i målgruppen 15-39 år inte har en nöjestidning på
veckobasis säger Per Gunne, chefredaktör för Metro, i en kommentar.

Målgruppen är, enligt Metro, ”aktiva unga, nöjeskonsumerande metropoliter”. I samband med starten av Metro Weekend Gbg har Metros Göteborgs-edition utökats.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

MetroPer Gunne

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.