Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 15 Oktober 2013, 12:55
Foto: Wikipedia.
Färjejätten Stena Line har nominerats i The International Content Marketing Awards i kategorin Launch of the Year med bidraget Stena Roadtrip. Matter ligger bakom innehållet.
Allt började med att Forsman & Bodenfors skapade konceptet Roadtrip, en digital tjänst som kombineras med redaktionellt innehåll.
Tillsammans med Matter vidareutvecklades konceptet och kompletterades med en innehållsstrategi som resulterade i ett resemagasin. Läsaren kan följa med på olika teman och utforska smultronställen.
Det går också att boka färjebiljetter och skapa egna resrutter. Inte mindre än 1 000 artiklar har tagits fram till sajten av dels innehållsbyrån Matter, dels Stena Lines marknadsavdelning.
Projektet har nu nominerats i tävlingen The International Content Marketing Awards
– Det är förstås grymt kul att bli shortlistad i en tävling som vi dessutom beundrar för att de vågar vara kanaloberoende, säger Mathias Eriksson, vd och grundare på Matter.
Sajten drog igång den 8 april i år.
Matter:
Mathias Eriksson, innehållsstrateg
Malin Ekelund, innehållsstrateg
Kalle Martinsson, kreatör
Charlotte Henriksson, producent
Malin Holgersson, huvudredaktör
Julia Johansson, skribent
Medverkade gjorde även:
Flertalet medarbetare från Stena Line, journalister och fotografer
Övriga byråer:
Forsman & Bodenfors, konceptansvarig huvudbyrå
Thomson Interactive Media, frontend design & produktion
Consid, backend & integration
Karl-Johan Byttner