Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Stena Line nominerat i internationell content-tävling

Publicerad: 15 Oktober 2013, 12:55

Foto: Wikipedia.

Färjejätten Stena Line har nominerats i The International Content Marketing Awards i kategorin Launch of the Year med bidraget Stena Roadtrip. Matter ligger bakom innehållet.


Ämnen i artikeln:

Stena LineForsman & BodenforsMatter

Allt började med att Forsman & Bodenfors skapade konceptet Roadtrip, en digital tjänst som kombineras med redaktionellt innehåll.

Tillsammans med Matter vidareutvecklades konceptet och kompletterades med en innehållsstrategi som resulterade i ett resemagasin. Läsaren kan följa med på olika teman och utforska smultronställen.

Det  går också att boka färjebiljetter och skapa egna resrutter. Inte mindre  än 1 000 artiklar har tagits fram till sajten av dels innehållsbyrån  Matter, dels Stena Lines marknadsavdelning.

Projektet har nu nominerats i tävlingen The International Content Marketing Awards

–  Det är förstås grymt kul att bli shortlistad i en tävling som vi  dessutom beundrar för att de vågar vara kanaloberoende, säger Mathias  Eriksson, vd och grundare på Matter.

Sajten drog igång den 8 april i år.

Matter:
Mathias Eriksson, innehållsstrateg
Malin Ekelund, innehållsstrateg
Kalle Martinsson, kreatör
Charlotte Henriksson, producent
Malin Holgersson, huvudredaktör
Julia Johansson, skribent
Medverkade gjorde även:
Flertalet medarbetare från Stena Line, journalister och fotografer
Övriga byråer:
Forsman & Bodenfors, konceptansvarig huvudbyrå
Thomson Interactive Media, frontend design & produktion
Consid, backend & integration

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.