Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Stingers nya uppdrag: cd för SVT

Publicerad: 9 oktober 2014, 10:57

Resumé har tidigare rapporterat att Åhléns prisbelönta marknadschef Anna Stinger lämnar bolaget efter tre år för att driva egen verksamhet. Nu står det klart att hon har fått ett uppdrag där hon går in som cd på SVT:s kommunikationsavdelning.


Ämnen i artikeln:

Anna StingerÅhlénsSVT

– Jag har funderat ett tag på att vara egen. En av anledningarna är att jag ser ett behov hos företagen att utveckla sina varumärken och kommunikationsstrategier och att säkerställa att alla strategier efterlevs i de kreativa processerna, säger Anna Stinger.

Resumé kan nu berätta att Anna Stinger har fått ett uppdrag där hon under ett halvår till och början med går in som cd på SVT:s kommunikationsavdelning och ska  jobba nära kommunikationschefen Sabina Rasiwala Hägglund.

– Det är ett komplext och viktigt uppdrag, säger Anna Stinger.

Hon menar att dagens marknadschefer har ett utmanande jobb som inte bara kräver fingertoppskänsla för marknadsfrågorna, utan att man också behärskar affären, fungerar som en it-beställare och klarar av det rent operativa uppdraget.

– Jag ser väl att jag genom mitt nya bolag och i min roll som konsult kan fylla en viktig funktion fram tills själva implementerings- och förflyttningsfasen, säger Anna Stinger.

Hon har inte bara vunnit Årets Bästa Marknadschef i kategorin Kläder hos Resumé, utan har också utsetts till Sveriges Bästa Marknadschef av Marknadsförbundet under tidsperioden när Tele2 bland annat körde Smallbill-kampanjerna.

Anna Stinger berättar också att hon har fått i uppdrag att slutföra den varumärkesplattform som hon har jobbat intensivt med hos Åhléns under det senaste halvåret.

Vad heter egentligen ditt bolag?
- Haha, det kanske inte är så kreativt precis. Anna Stinger AB, säger Anna Stinger.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Anna StingerÅhlénsSVT

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.