Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Stockholmsmässan väljer Bizkit

Publicerad: 28 Januari 2011, 14:03

Stockholmsmässan har valt Bizkit som ny mediebyrå i en pitch med 6-7 andra byråer. – Det är en lagom stor byrå för ett företag i vår storlek, säger Helena Nilsson, marknads- och kommunikationschef på Stockholmsmässan.


Ämnen i artikeln:

Bizkit Wisely

Marie Wiktorson och Helena Nilsson. Foto: Andreas Elgstrand.

Stockholmsmässan har nyligen genomfört sitt reklambyråval och tecknat ramavtal med Silver, Draftfcb, Pool, Kasselring & co och Grace Communications för att göra Stockholmsmässans och alla deras mässors reklam utifrån den redan engagerade varumärkesbyrån Rewirs plattform.

Under hösten har de också genomfört en mediebyråupphandling som nu avslutats i och med valet av Bizkit.

–  Vi tycker att de har bra referenser, kloka idéer och vettig prisbild. Dessutom känner vi, precis som på reklambyråsidan, att det är viktigt med en ”lagom stor” byrå, varken storföretagsfabrik eller enmansshop. Lagom för ett företag i vår storlek helt enkelt, säger Helena Nilsson, marknads- och kommunikationschef på Stockholmsmässan.

De medieval och –strategier Stockholmsmässan väljer för de olika mässvarumärkena beror till stor del på vilken mässa det är, men utomhus, annonsering och trafikreklam har dominerat.

– Men det svänger förstås mot det digitala som för branschen i övrigt, säger Marie Wiktorson, marknadskomunikationsansvarig på Stockholmsmässan.

– Därför är det också viktigt att ha den kompetensen på mediebyrån, tillägger Helena Nilsson.

Stockholmsmässan vill också skapa egna mediepaket för de olika mässorna.

– Man vill ju inte tvingas uppfinna hjulet varje gång, säger Marie Wiktorson.

Vilken mediestrategi som läggs för huvudvarumärket Stockholmsmässan är inte heller klart.

– Vi har ju inte gjort reklam för det förut så vi får väl se vad det ska bli, säger Helena Nilsson, som dock har målet klart för sig om än inte vägen:

– Vi vill att Stockholmarna ska vakna om lördagarna och undra vad som händer på Stockholmsmässan i helgen.

Ulrika Fjällborg

Ämnen i artikeln:

Bizkit Wisely

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.