Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

"Större intresse än någonsin"

Publicerad: 11 Januari 2008, 10:18

Bara timmar kvar. Just nu genomförs de sista frenetiska förberedelserna inför TV4:s tredje upplaga av ”Let’s dance”. – Intresset runt programmet är större än någonsin, säger projektledaren Magnus Karlsson.


Programledarparet David Hellenius och Jessica Almenäs i Let's dance. Foto: TV4.

Konkurrensen om tittarna är som vanligt brutal. SVT lockar med publikmagneten ”På spåret” – men TV4 hoppas ändå dra till sig barnfamiljerna i kväll.

Målet är att nå samma tittarnivåer som tidigare säsonger, det vill säga 1,5-2 miljoner tittare.

När Resume.se når projektledaren Magnus Karlsson strax före lunchtid befinner han sig i studion där repetitionerna äger rum för fullt.

– Det går på enligt plan, danserna repeteras just nu.

Är alla friska och krya?
– Alla kommer att kunna ställa upp. Många känner av veckors träning, Linda (Lampenius) har en sträckning, men det är ingen fara för hennes medverkan.

Och programledarnas status – hur fungerar samspelet mellan David Hellenius och Jessica Almenäs?
– Helt utmärkt, det känns jättebra. De är båda så otroligt proffsiga och har så mycket rutin.

Hur upplever du intresset för Let’s dance i år jämfört med tidigare säsonger?
– Den här gången har det varit mycket större intresse runt programmet. Castingprocessen var hårdbevakad redan från början och medierna har ibland till och med legat ett par steg före. Och tittarna har hört av sig i större utsträckning med frågor om programmet.

Medierna, framför allt kvällstidningarna mobiliserar inför kvällens sändning. Direktrapportering på sajterna och stora utsända team är numera självklarheter.

Magnus Karlsson ser fram emot kvällens sändning och rapporterar att det i nuläget inte finns några direkta orosmoln på himlen.

– Men med live-tv vet man aldrig, säger han.

Några kupper inplanerade?
– Det får vi se.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.