Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

"Strategi och artisteri i balans"

Publicerad: 27 Maj 2011, 16:30

Tre år på raken har det bara gått bättre och bättre för Start. Byråns vd Johanna Hellmér Wiberg menar att de verkligen lever upp till namnet.


Ämnen i artikeln:

KBB 2011Start Communication

Start arbetar bland annat tillsammans med Hammarkullekarnevalen.

Hur var 2010?
– 2010 var vårt bästa år någonsin. Innan dess var 2009 vårt bästa, följt av 2008.  Vi tror det beror på att vi gett oss den på att jobba igenom alla våra processer. Från nyprospektering till kundvård och den kreativa processen, skriver vd Johanna Hellmér Wiberg till Resume.se.

Vad betyder nomineringen till KBB?
– Att kunderna gillar det vi gör. Inte bara kreativt utan även när det gäller engagemang, proaktivitet, ordning och reda, varumärkeskunskap, strategiskt kunnande. Det känns som vi verkligen lever upp till vårt namn. Strategi och artisteri i balans. St-art!  

Hur känns det inför framtiden?
– Vi har en bra besättning som nu blivit ännu bättre med 5 nya personer under det senaste året.  Är det någon gång är det nu man kan ta mark, vinna marknadsandelar, rekrytera bra människor, hitta nya affärsmöjligheter. Och enligt vår kund PWC:s undersökning bland vd:ar över hela världen har vi minst tre goda år framför oss.

Hur bygger man bra relationer till kunderna?
– Vi har en mission som vi jobbat med mycket på Start. Vi ska få människor att växa och företag att blomstra. Då menar vi både att kunder som vi jobbar med och personer som jobbar på byrån ska känna att de växer och utvecklas genom att jobba med oss. Både i sin profession och som människa.

Vad kännetecknar er särskilt?
– Vår övertygelse att bra reklam är reklam som hjälper till att skapa försäljning. Det kan låta banalt och självklart. Absolut, men se dig omkring. Hur ofta ser du kommunikation som verkligen gör sitt jobb? Som bygger på vilka drivkrafter och motiv som utlöser en handling eller ett köp. Vi kallar det insiktsbaserad kommunikation, där insikten om kunden är utgångspunkten för långsiktiga koncept med nyskapande och oväntad reklam.

Fakta

Byrån grundades: 1999.

VD: Johanna Hellmér Wiberg.

Antal anställda: 27.

Byråintäkt (cirka): 20 miljoner.

Exempelkunder: Stena Line, Scandlines, pwc, Polfärskt, Familjebostäder och Fraktkedjan Väst.

Emanuel Videla

Ämnen i artikeln:

KBB 2011Start Communication

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.