Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag08.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Summerburst gör sina festivalbesökare till influencers

Publicerad: 20 December 2019, 10:18

Tillsammans med influencerplattformen Society Icon ska Summerburst bjuda in sina festivalbesökare och börja jobba med dem i kampanjer och event fram till festivalen i sommar.


Ämnen i artikeln:

Summerburst

Summerburst firar tio år 2020. Redan nu vill arrangörerna locka festivalbesökarna till att via Society icons plattform där de blir en ”Summerburst Icon”. Via techbolagets teknik kan festivalen bygga ett helt eget community där alla, oavsett antal följare i sociala medier, är välkomna och kan ta del av exklusivt material och erbjudanden, men också ansöka till kampanjer de vill jobba med – kampanjer både med Summerburst direkt, och längre fram även med festivalens partners.

Live Nation, som arrangerar Summerburst, har samarbetat med Society Icon i ett och ett halvt år där man byggt upp ett community av över 4.000 Live Nation Icons – livemusikfans från hela Sverige som har möjligheten att ansöka till att jobba med Live Nations kampanjer för deras favoritartister.

Mer info om Summerburst 2020 kommer i januari.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Summerburst

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.