Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Summerburst + Lajkat = sant

Publicerad: 18 Maj 2017, 11:35

Viralsajten Lajkat blir mediepartner till housefestivalen Summerburst.


Ämnen i artikeln:

LajkatSummerburstLive Nation

"Sveriges största underhållningskanal för millennials". Så kallar sig Schibsteds viralsajt Lajkat. Nu teamar de upp med Summerburst som går av stapeln i sommar för sjunde året i rad.
– Vi erbjuder en helhetslösning för Summerburst där vi med kreativa och underhållande format ska både uppmärksamma Summerburst för tidigare besökare och samtidigt öppna upp festivalen för nya målgrupper som kanske ska på sin festival, säger Filippa Berg, redaktionschef på Lajkat, pressmeddelande.

Utöver traditionell marknadsföring ingår listor och quiz på Lajkat.se, liveomröstningar på Facebook liksom direktrapportering på plats från festivalerna på Lajkats kanaler på Snapchat och Instagram.
– Lajkat och våra besökare är en perfekt matchning och det känns helrätt att kunna låta dem ta del av festivalen på de plattformar där de ändå redan befinner sig, vi kommer till dem helt enkelt, säger Anna-Clara Olofsson, Marketing & PR Manager på Live Nation.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.