Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Superrekord för Aftonbladet – tack vare Juholt

Publicerad: 23 januari 2012, 09:48

”Juholt-effekten” lyfte Aftonbladet.

Foto: Viggo Cavling.

Aftonbladet slog nytt trafikrekord på webben och i mobilen förra veckan. Costa Concordia, Idrottsgalan/Jerringpriset men framför allt Håkan Juholt och S-krisen ledde till all time high-noteringarna. – Vi är förundrade över trafikökningen i mobilen. Den bara rusar, säger redaktionschefen Marica Finnsiö till Resume.se.


Aftonbladet slog rekord vecka 3 både på webben och i mobilen.

Den nya rekordnoteringen för Aftonbladet.se var  6 284 865 unika besökare , + 11 procent jämfört med samma vecka året innan.

Mobilsajten hade 1,8 miljoner unika användare – en ökning med hela 180 procent jämfört med samma period 2011.

Webb-tv hade 1,81 miljoner unika webbläsare, med bland annat säsongspremiären Schulman Show.

–       Det är fruktansvärt roligt att vi slår rekord både på webben och i mobilen samtidigt. Naturligtvis var Juholt den största nyheten, men veckan överlag var stark, med Costa Concordia och Idrottsgalan med Jerringpriset, säger Marica Finnsiö.

Hon är mycket positivt överraskad över den intensiva mobiltrafiken.

– Vi är förundrade över trafikutvecklingen i mobilen. Det känns som att det bara finns en nyhestskälla där  nu. Den rusar, det är en enorm trafik, säger Marica Finnsiö som berättar att det nu är av högsta prioritet att uveckla intäktsmodellerna för mobilen.

Även antalet Plus-abonnenter har ökat. I nuläget har sajten strax under 140 000 Plus-abonnemang.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.