Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Svag nystart för Jihdes sportshow

Publicerad: 5 februari 2008, 10:20

Ny sändningsdag och ny panelmedlem – men inget publiklyft. Säsongspremiären av sågade Sportklubben i TV4 Sport lockade bara 15 000 tittare. – Vi tycker att det är en helt okej siffra, säger projektledaren Per Nunstedt till Resume.se


Sportklubbens programledare Peter Jihde.

I förra veckan fick Sportklubben skoningslös kritik av avhoppande panelmedlemmen Ulf Adelsohn:

– Det var för skränigt och för lite seriös diskussion. Det gav inget. Det var ett dåligt program utan meningsfull dialog, sa Adelsohn till Resume.se.

I går hade Sportklubben säsongspremiär. Men trots ny sändningsdag och en ny panelmedlem i form av Expressens sportkrönikör Mats Olsson (med på telefon från Istanbul), uteblev tittarframgångarna. Peter Jihdes sportshow har fortsatta problem att locka större publikskaror.

15 000 personer såg programmet med startiden 22.30. Det kan jämföras med höstsäsongens snitt på 20 000 tittare.

Projektledaren Per Nunstedt låter sig dock inte nedslås.

– 15 000 tittare är helt okej känns det som. Man ska inte bedöma det efter ett program. I går var lite av en smygstart, säger Nunstedt, som var nöjd med sändningen.

Nunstedt säger att det var bra nyhetstouch och nämner gästande Magnus Muhréns utspel mot bandy-VM som en av höjdpunkterna under sändningen.

Men hade ni inte hoppats på ett tittarlyft?
– Vi koncentrerar oss faktiskt inte så mycket på tittarsiffrorna utan lägger ner energin på att göra bra program. Vi kommer fortsätta att kämpa, vi är envisa. Och det är programmet når sin publik, säger Nunstedt.

Sportklubben hade chocklåga 5 000 tittare i nypremiären i oktober och hånades – av bland annat konkurrenten Tv3 – för sina tittarsiffror.

Läs även: Adelsohn hoppar av Jihdes program

Läs även: Anrell: Paolo Roberto var full i tv

Läs även: "Idrottsministern tittade åtminstone"

Magnus Helander

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.